Thursday, 26 October 2017

Rbi Forex Sirkulær


Seksjon - I: Utenlandske direkte investeringer 1. Utenlandske direkte investeringer i India Utenlandske direkte investeringer (FDI) i India er: gjennomført i samsvar med FDI Policy som er formulert og annonsert av Indias regering. Institutt for industripolitikk og - fremme, Nærings - og handelsdepartementet, Indias regering utsteder en ldquoConsolidated FDI Policy Circular rdquo på årlig basis 31. mars hvert år (siden 2010) utarbeide politikken og prosessen med hensyn til FDI i India . Den siste ldquoConsolidated FDI Policy Circularrdquo datert 17. april 2014 er tilgjengelig i det offentlige området og kan lastes ned fra nettstedet for Nærings - og handelsdepartementet, Institutt for industripolitikk og Promotion ndash dipp. nic. inEnglishPoliciesFDICircular2014.pdf regulert av bestemmelsene i Foreign Exchange Management Act (FEMA), 1999. FEMA-forskriftene som foreskriver blant annet modusen for investeringer, dvs. utstedelse eller oppkjøp av aksjer konvertible obligasjoner og preferanseaksjer, måte for mottak av midler, prisfastsetting og rapportering av investeringene til Reserve Bank. Reservebanken har utstedt varsel nr. FEMA 20 2000-RB datert 3. mai 2000 som inneholder forskriftene i denne forbindelse. Denne varslingen har blitt endret fra tid til annen. 2. Inngangsruter for investeringer i India I henhold til Foreign Direct Investments (FDI), kan investeringer gjøres i aksjer, obligatoriske og fullt konvertible obligasjoner og obligatoriske og fullt konvertible fortrinnsaksjer 1 av et indisk selskap av ikke-residenter gjennom to ruter: Automatisk rute: Under den automatiske ruten krever utenlandsk investor eller det indiske selskapet ingen godkjenning fra Reserve Bank eller Government of India for investeringen. Offentlig rute: Under regjeringsruten bør utenlandsk investor eller det indiske selskapet få forhåndsgodkjenning fra Indias regering (FIPB), Department of Economic Affairs (DEA), Finansdepartementet eller Institutt for industripolitikkamp Fremme, etter hvert som det er tilfelle) for investeringen. 3. Støtte til investering i India En person bosatt utenfor India 2 eller et foretak innlemmet utenfor India, kan investere i India, underlagt FDI-politikken til Indias regering. En person som er en borger i Bangladesh eller et selskap som er innlemmet i Bangladesh, kan investere i India under FDI-ordningen, med forhåndsgodkjenning fra FIPB. Videre kan en person som er statsborger i Pakistan eller et foretak som er innlemmet i Pakistan, med forhåndsgodkjenning fra FIPB, investere i et indisk selskap under FDI-ordningen, underlagt de forbud som gjelder for alle utenlandske investorer og det indiske selskapet , motta slike utenlandske direkte investeringer, bør ikke være engasjert i sektorer som angår forsvars-, rom - og atomkraft. NRIer, bosatt i Nepal og Bhutan, samt borgere i Nepal og Bhutan, har lov til å investere i aksjer og konvertible obligasjoner av indiske selskaper under FDI-ordningen ved hjemreise, med forbehold om at beløpet for vederlag for slike investeringer kun skal betales ved innbetaling i gratis valuta via normale bankkanaler. Utenlandske bedriftsorganer (OCB) er blitt anerkjent som en investorklasse i India med virkning fra 16. september 2003. Er det uansett OCB som er innlemmet utenfor India og ikke er under ugunstig varsel av Reserve Bank, kan det foretas nye investeringer under FDI Ordning som innlemmet utenlandske enheter, med forhåndsgodkjenning fra Indias regering, hvis investeringen er gjennom regjeringsruten og med forhåndsgodkjennelse fra Reserve Bank, dersom investeringen er gjennom den automatiske ruten. Imidlertid bør en tidligere OCB, før en ny FDI inngår i FDI-ordningen, gjennom sin AD-bank, ta en engangsertifisering fra RBI at den ikke er i negativlisten opprettholdt hos Reserve Bank of India. ADs bør også sørge for at OCBer ikke opprettholder en annen konto enn NRO gjeldende konto i tråd med instruksjonene i henhold til AP-serien (Circular No. 14) datert 16. september 2003. Videre bør denne NRO-kontoen ikke brukes til noe frisk investeringer i India. Eventuell ny forespørsel om åpning av NRO-nåværende konto for likvidering av tidligere investeringer holdt på ikke-repatrieringsbasis, bør sendes av AD-banken til Utenriksdepartementet, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai. Adresser bør imidlertid ikke lukke andre kategorier av kontoer (NRE FCNR NRO) for OCBer som er i ugunstige listen over Reserve Bank of India. Disse kontoene skal opprettholdes av de respektive AD-bankene i den frosne statusen. 4. Type instrumenter i) Indiske selskaper kan utstede egenkapitalandeler, fullstendig og obligatorisk konvertible obligasjoner, fullstendig og obligatorisk konvertible preferanseaksjer og warrants, underlagt prisfastsettingskravene for verdsettelse og rapporteringskrav blant andre krav som foreskrevet i FEMA-forskriftene. ii) Når det gjelder obligasjoner, vil kun de som er fullstendig og obligatorisk konvertible til egenkapital innen en bestemt tid, regnes som en del av egenkapitalen i FDI-policyen. iii) Før utgangen av desember 2013 var utstedelse av andre typer fortrinnsaksjer som ikke konvertible, eventuelt konvertible eller delvis konvertible, i samsvar med retningslinjene for Eksterne kommersielle lån (ECB). Fra og med 30. desember 2013 er det besluttet at opsjonsklausuler fremover kan tillates i aksjeandeler og obligatorisk og obligatorisk konvertible preferanseaksjer som skal utstedes til en person bosatt utenfor India under Foreign Direct Investment (FDI). Optimalitetsklausulen vil forplikte tilbakekjøp av verdipapirer fra investoren til den prisberegningsverdien som er bestemt på tidspunktet for utøvelsen av opsjonen, slik at investor kan gå ut uten sikret avkastning. Bestemmelsen av opsjonsklausulen skal være underlagt følgende vilkår: a) Det er minst innlåsningsperiode på ett år eller minimum innelåseperiode som foreskrevet i FDI-forskriftene, avhengig av hvilket som er høyere (f. eks. Forsvars - og byggevarsel sektor hvor innelåingsperioden på tre år har blitt foreskrevet). Inngangsperioden skal tre i kraft fra datoen for tildeling av slike aksjer eller konvertible obligasjoner eller som foreskrevet for forsvars - og byggutviklingssektorer mv i vedlegg B til skjema 1 i notifikasjonsnummer FEMA. 20 som endret fra tid til annen b) Etter innlåsingsperioden, som ovenfor gjelder, skal den ikke-hjemmehørende investoren som har opsjonsretter, være berettiget til å gå ut uten sikret avkastning, som under: (i) I tilfelle et børsnotert selskap , skal den ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut til markedsprisen på de anerkjente børsene. ii) For ikke-børsnotert selskap, den 8. juli 2014 skal ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut av investeringen i aksjeandeler i investeringsselskapet til en pris i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode på armrsquos lengde basis, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI-registrert Merchant Banker. Hovedprinsippet vil være at den ikke-hjemmehørende investoren ikke er garantert en sikret utgangspris ved tidspunktet for å gjøre slike investeringsoppgjøret og skal gå ut til rettprisen beregnet som ovenfor, ved utgangstidspunktet, med forbehold om innelukkelseskrav, som gjeldende. 4 Et indisk selskap som registrerer i bøkene, skal overføre sine aksjer eller konvertible obligasjoner ved salg fra en person bosatt til en ikke-hjemmehørende og en ikke-hjemmehørende person til en person bosatt i sin balanse for regnskapsåret i som transaksjonen fant sted, detaljene for verdsettelse av aksjer eller konvertible obligasjoner, prismetoden som ble vedtatt for det samme, samt det byrået som har gitt bekreftelse på verdsettelsen. Delvis betalte aksjerelaterte aktører Med virkning fra 8. juli 2014 har delbetalte instrumenter også blitt aktivert som FDI-kompatible instrumenter underlagt vilkår. Prissetting av delbetalte aksjeandeler skal fastsettes på forhånd og 25 av totalbeløpet (inklusive overkurs, hvis eventuelle), skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalte aksjer skal mottas innen 12 måneder. Tidsperioden for mottak av balansen innen 12 måneder skal ikke insisteres på hvor emisjonsstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crore og utstederen overholder SEBIs regel 17 (ICDR). Forskrift om overvåking byrå. På samme måte, i tilfelle et unotert indisk selskap, kan beløpet beløpet bli mottatt etter 12 måneder hvor problemstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crores. Investeringsselskapet skal imidlertid utpeke et overvåkingsorgan på samme måte som kreves i tilfelle av et børsnotert indisk selskap i henhold til SEBI (ICDR) regelverket. Slike overvåkingsorgan (AD Kategori -1-bank) skal rapportere til investeringsselskapet som foreskrevet i SEBI-forskriften, ibid, for de børsnoterte selskapene. Prissetting av tegningsretter og prisomregningsformel skal fastsettes på forhånd og 25 av vederlaget skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalt aksjeaksjer skal mottas innen 18 måneder. Prisen på konverterings tidspunktet skal under ingen omstendigheter være lavere enn virkelig verdi utarbeidet ved utstedelse av slike tegningsretter i samsvar med med gjeldende FEMA-forskrifter og prisfastsetting retningslinjer fastsatt av RBI fra tid til annen. Investereselskapet er således fri til å motta mer enn den avtalt pris. Tilleggsbetingelser for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter (a) Det indiske selskapet hvis aktivitetssektor faller under regjeringens rute vil kreve forhåndsgodkjenning av Foreign Investment Promotion Board (FIPB), Indias regering for utstedelse av delbetalte aksjerelaterte tegningsretter. b) Forsinkelsen av beløpet som er betalt på forhånd ved manglende betaling av samtalepenger skal være i samsvar med bestemmelsene i Selskapsloven, 2013 og Inntektsskattavsetninger, som gjeldende. c) Selskapet, mens det utstedes delvis betalte aksjer eller tegningsretter, skal sørge for at sektorpapene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt utbetalte aksjer. På samme måte skal ikke-hjemmehørende investorer som erverver delvis betalte aksjer eller konvertible obligasjoner eller tegningsretter sikre at sektorpapene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt betalt egenkapitalandel. (d) Utsettelse av betaling av vederlagsbeløp eller mangel på mottatt vederlagsbeløp i henhold til gjeldende prisbestemmelser fra utenlandske investorer, vil ikke bli dekket under disse retningslinjene for å bli behandlet som tegning av delvis betalte aksjer og tegningsretter. Investereselskapet i henhold til disse retningslinjene for utstedelse av delbetalte aksjerelaterte verdipapirer må således oppfylle kravene i selskapsloven, 2013 for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter. 5. Prissetningslinjer bull Fersk utstedelse av aksjer: Pris på fersk aksjer utstedt til personer bosatt utenfor India under FDI-ordningen, skal være: på grunnlag av SEBIs retningslinjer for børsnoterte selskaper. ikke mindre enn virkelig verdi av aksjer fastsatt av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant i henhold til hvilken som helst internasjonal akseptert prismetode på lengde basis. Prisretningslinjene som ovenfor er underlagt retningslinjer for prisfastsetting som nevnt i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor. Ovennevnte retningslinjer for prisfastsetting gjelder også for utstedelse av aksjer mot betaling av engangsbeløp, teknisk knowhow avgiftskvittering på grunn av betalingrepayment eller omregning av ECB til egenkapital eller kapitalisering av forpliktelser ved innføringskostnader (med forhåndsgodkjenning av regjeringen). 5 Det klargjøres at hvor forpliktelsen som ønskes omregnet av selskapet, er denominert i utenlandsk valuta som i tilfelle av ECB, import av kapitalgoder mv. Vil det være for å kunne anvende valutakursen som gjaldt på avtaledagen mellom de berørte parter for slik konvertering. Reserve Bank vil ikke motsette seg om låntakerselskapet ønsker å utstede aksjeandeler for et rupeebeløp mindre enn det som er nevnt ovenfor, ved gjensidig avtale med ECBs utlåner. Det kan bemerkes at virkelig verdi av aksjeandeler som skal utstedes, skal utarbeides med henvisning til datoen for konvertering. Det er videre avklart at prinsippet om beregning av INR-ekvivalent for en forpliktelse i utenlandsk valuta som nevnt i punkt 3 ovenfor, skal gjelde tilsvarende. til alle tilfeller hvor eventuelle indirekte gjeldsforpliktelser fra et indisk selskap, som engangsbeløp, fortjeneste, etc., kan konverteres til aksjeandeler eller andre verdipapirer som skal utstedes til et ikke-hjemmehørende emne under de vilkår som er fastsatt i respektive forskrift. Dersom ikke-hjemmehørende (herunder NRI) foretar investeringer i et indisk selskap i samsvar med bestemmelsene i selskapsloven, 1956, ved tegning av selskapets vedtekter, kan slike investeringer gjøres til pålydende, med forbehold om at de er berettiget til investere i FDI-ordningen. Foreløpig tildeling: Ved utstedelse av aksjer på fortrinnsberettiget tildeling, skal emisjonsprisen ikke være mindre enn prisen som gjelder for overføring av aksjer fra innbygger til ikke-hjemmehørende. Utstedelse av aksjer fra SEZs mot import av kapitalvarer: I dette tilfellet skal aksjeverdien utføres av en komité bestående av utviklingskommissær og de relevante tolltjenestemenn. Høyre Aksjer: Prisen på aksjer som tilbys av rettighetsgrunnlaget av det indiske selskapet til utenlandske aksjonærer, skal være: Ved aksjer i et selskap notert på en anerkjent børs i India til en pris som fastsettes av selskapet. Når det gjelder aksjer i et selskap som ikke er notert på en anerkjent børs i India, til en pris som ikke er mindre enn den pris som tilbudet på riktig måte gjøres til de hjemmehørende aksjonærene. Oppkjøpsoverføring av eksisterende aksjer (privat arrangement). Oppkjøpet av eksisterende aksjer fra Resident til ikke-hjemmehørende (dvs. innlemmet utenlandsk enhet annet enn tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII) ville være på: - (a) forhandlet pris for aksjer i selskaper notert på en anerkjent børs i India, som ikke skal være mindre enn den pris som fortrinnsrett tildeling av aksjer kan gjøres i henhold til SEBIs retningslinjer, såfremt det samme er bestemt for den varighet som er spesifisert deri, før den aktuelle dato, som skal være Dato for kjøp eller salg av aksjer. Prisen per aksje ankom, bør sertifiseres av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant. (b) forhandlet pris for aksjer i selskaper som ikke er notert på en anerkjent børs i India, og som ikke skal være mindre enn virkelig verdi utarbeidet i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode for verdsettelse av aksjer på lengre basis, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI registrert Merchant Banker. Videre skal overføring av eksisterende aksjer av ikke-hjemmehørende (dvs. ved innlemmet utenlandsk enhet, tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII) til Resident ikke være mer enn minimumsprisen ved hvilken overføring av aksjer kan gjøres fra en bosatt til en ikke-bosatt som angitt ovenfor. Prissetting av aksjer konvertible obligasjoner fortrinnsaksjer bør avgjøres bestemt på forhånd ved tidspunktet for utstedelsen av instrumentene. Prisen på konvertible instrumenter kan også være en bestemt basert på konverteringsformelen som må fastsettes fast på forhånd, men prisen ved konverteringen skal ikke være mindre enn virkelig verdi utarbeidet ved utstedelsen av disse instrumenter, i samsvar med gjeldende FEMA forskrifter. Prissettingsretningslinjene som ovenfor er underlagt retningslinjer for prisfastsetting som nevnt i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor. 6. Betalingsmåte Et indisk selskap som utsteder aksjer konvertible obligasjoner under FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India skal motta beløpet for vederlag som kreves for å bli betalt for slike konvertible obligasjoner ved: (i) innbetaling via normale bankkanaler. (ii) debet til NRE FCNR-konto for en berørt person vedlikeholdt med en AD-kategori I-bank (iii) konvertering av royalty lump sum sum teknisk avgift avgift for betaling av innførsel av kapitalgoder ved enheter i SEZ eller omregning av ECB, skal behandles som vederlag for utstedelse av aksjer. (iv) Konvertering av importgjeldselskaper Pre-inkorporeringskostnader Aksjebytte kan behandles som vederlag for utstedelse av aksjer med godkjenning av FIPB. (v) debet til ikke-rentebærende Escrow-konto i indiske rupees i India, som åpnes med godkjenning fra AD Category ndash I-bank og opprettholdes med AD Kategori I-bank på vegne av innbyggere og ikke-bosatte mot betaling av aksjekjøp betraktning. Dersom aksjene eller konvertible obligasjoner ikke utstedes innen 180 dager fra datoen for mottak av innbetaling eller debitering til NRE FCNR (B) Escrow-konto, refunderes beløpet av vederlag. Videre kan Reservebanken på en søknad til den og av tilstrekkelige grunner tillate et indisk selskap å tilbakebetale allotaksjer for beløpet av mottatt vederlag mot sikkerhetsstillelse dersom dette beløpet er utestående utover 180 dager fra datoen for kvittering. 7. Utenlandske investeringsgrenser, forbudte sektorer og investeringer i MSEs a) Utenlandske investeringsgrenser Detaljer om inntaksrute og maksimal tillatt utenlandsinvestering i et indisk selskap bestemmes av den sektoren der den opererer. Opplysningene om inngangsruten som gjelder sammen med sektorkapitalen for utenlandske investeringer i ulike sektorer, er gitt i vedlegg -1. b) Investeringer i Micro og Small Enterprise (MSE) Et selskap som regnes som Micro and Small Enterprise (MSE) (tidligere Small Scale Industrial Unit) i henhold til MSMED-loven, Microsofts, Små og mellomstore bedrifter, 2006, inkludert en eksportorientert enhet eller en enhet i frihandelssone eller i eksportbehandlingssonen eller i en programvareteknologipark eller i en elektronisk maskinvareteknologipark og som ikke er engasjert i noen aktivitetssektor nevnt i vedlegg 2, kan utstede aksjer eller konvertible obligasjoner til en person bosatt utenfor India (annet enn en person bosatt i Pakistan og bosatt i Bangladesh under godkjenningsrute), underlagt foreskrevne grenser i henhold til FDI Policy, i samsvar med oppføringsruter og bestemmelse av utenlandsk direkte investeringspolitikk, som varslet av Handelsdepartementets industri, Indias regering, fra tid til annen. Ethvert industrielt foretak, med eller uten FDI, som ikke er en MSE, og som har en industriell lisens i henhold til loven om industriutvikling (1951) for produksjon av varer som er reservert for MSE-sektoren, kan utstede aksjer til personer bosatt utenfor India ( annet enn en bopel i Pakistan og til en bopel i Bangladesh med forhåndsgodkjenning FIPB), i den utstrekning av 24 prosent av sin innbetalt kapital eller sektorkapital som er lavere. Utstedelse av aksjer som overstiger 24 prosent av innbetalt kapital skal kreve forhåndsgodkjenning av FIPB fra Indias regering og skal være i samsvar med vilkårene og betingelsene for slik godkjenning. Videre, i henhold til bestemmelsene i MSMED Act, (i) når det gjelder foretak som er involvert i produksjon eller produksjon av varer som gjelder enhver industri som er angitt i den første tidsplanen til Industry (Development and Regulation) Act, 1951, en mikrovirksomhet betyr hvor investeringen i anlegg og maskiner ikke overstiger 25 lakh rupees, betyr en liten bedrift hvor investeringen i anlegg og maskiner er mer enn tjuefem lakh rupees, men overstiger ikke fem crore rupees (ii) i tilfelle av foretak som driver med å levere eller levere tjenester, betyr en mikrovirksomhet hvor investeringen i utstyr ikke overstiger ti lakh rupees, betyr et lite foretak hvor investeringen i utstyr er mer enn ti lakh rupees, men overstiger ikke to crore rupees. c) Forbud mot utenlandsk investering i India (i) Utenlandske investeringer i noen form er forbudt i et selskap eller et partnerskapsselskap eller en proprietær virksomhet eller enhver enhet, enten innlemmet eller ikke (for eksempel Trusts) som er forpliktet eller foreslår å engasjere seg i følgende aktiviteter 6: Fondets virksomhet, eller Nidhi-selskap, eller Landbruks - eller plantasjevirksomhet, eller eiendomsmegling, eller bygging av gårdshus, eller handel med overførbare utviklingsrettigheter (TDR). (ii) Det forklares at ldquoreal estate businessrdquo betyr handel med fast eiendom med sikte på å tjene profitt eller inntektsinntekt derfra og inkluderer ikke utvikling av townships, bygging av boligområder, veier eller broer, utdanningsinstitusjoner, rekreasjonsfasiliteter , by og regional nivå infrastruktur, townships. Det er videre avklart at partnerskap firmaer proprietorship angår å ha investeringer i henhold til FEMA forskrifter er ikke tillatt å engasjere seg i utskriftsmedia sektor. (iii) I tillegg til ovennevnte er utenlandsk investering i form av FDI også forbudt i visse sektorer som (vedlegg 2): a) Lotterivirksomhet inkludert statlig privat lotteri, online lotterier, etc. b) Gambling og Betting inkludert kasinoer etc. (c) Business of Chit Funds (d) Nidhi Company (e) Handel i Overførbare Utviklingsrettigheter (TDR) (f) Eiendomsvirksomhet eller Bygging av Farm Houses (g) Produksjon av Sigarer, Cheroots, Cigarillos og sigaretter, tobakk eller tobakksubstitutter h) Aktivitetssektorer som ikke er åpne for investering i privat sektor, f. eks Atomenergi og jernbanetransport (unntatt Mass Rapid Transport Systems). Merk: Utenlandsk teknologi samarbeid i noen form, inkludert lisensiering for franchise, varemerke, merkenavn, ledelseskontrakt er også forbudt for Lottery Business og Gambling and Betting aktiviteter. 7 7A Group companyrsquo betyr to eller flere bedrifter som direkte eller indirekte er i stand til å: (i) utøve tjuefem prosent eller mer av stemmerettigheter i andre foretak eller (ii) utnevne mer enn femti prosent av styremedlemmer i det andre foretaket. 8. Moduser av investeringer under utenlandsk direkte investeringsordning Utenlandske direkte investeringer i India kan gjøres gjennom følgende moduser: 8. A. Utstedelse av ferske aksjer av selskapet Et indisk selskap kan utstede nye aksjer konvertible obligasjoner under FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India (som er kvalifisert for investering i India) underlagt overholdelse av gjeldende FDI-policy og FEMA-forskriften. 8 B. Anskaffelse ved overføring av eksisterende aksjer av person bosatt i eller utenfor India Utenlandske investorer kan også investere i indiske selskaper ved å kjøpe anskaffelse av eksisterende aksjer fra indiske aksjonærer eller fra andre utenlandske aksjonærer. Generell tillatelse er gitt til utenlandske statsborgere for oppkjøp av aksjer ved overføring på følgende måte: 8 B. I Overføring av aksjer av en person bosatt utenfor India a. Ikke bosatt til ikke-bosatt (Salgsgave): En person bosatt utenfor India (unntatt NRI og OCB) kan overføre ved salg eller gave, aksjer eller konvertible obligasjoner til enhver person bosatt utenfor India (inkludert NRIer, men unntatt OCB). Merk: Overføring av aksjer fra eller ved tidligere OCB ville kreve forhåndsgodkjennelse fra Reserve Bank of India. b. NRI til NRI (Salgsgave): NRIer kan overføre ved salg eller gi aksjene eller konvertible obligasjoner som de innehar til en annen NRI. c. Ikke bosatt i Resident (Salgsgave): (i) Gift: En person bosatt utenfor India kan overføre sikkerheten til en person bosatt i India som gave. (ii) Salg under privat arrangement: Generell tillatelse er også tilgjengelig for overføring av aksjer konvertible obligasjoner, ved salg under privat arrangement av en person bosatt utenfor India til en person bosatt i India i tilfelle hvor overføring av aksjer er under SEBIs forskrifter og hvor FEMAs prisretningslinjer ikke er oppfylt, underlagt følgende. Den opprinnelige og resulterende investeringen overholder de gjeldende FDI-retningslinjene for FEMA. Prisene er i samsvar med de relevante SEBI-forskriftene (for eksempel IPO, Book building, block deals, delisting, exit, open tilby betydelig oppkjøp SEBI (SAST) og tilbakekjøp) og CA-sertifikat, slik at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor er vedlagt FC-TRS-skjemaet som skal arkiveres med AD-banken. Overensstemmelse med rapportering og andre retningslinjer som angitt i vedlegg 3. Merk: Overføring av aksjer fra ikke-bosatt til Resident annet enn under SEBI-forskrifter og hvor FEMAs retningslinjer for prisfastsettelse ikke er oppfylt, vil kreve forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank of India. iii) Salg av aksjer konvertible obligasjoner på børsen av person bosatt utenfor India: En person bosatt utenfor India kan selge aksjene og konvertible obligasjoner fra et indisk selskap på en anerkjent børs i India gjennom en børsmiljø registrert i børs eller en handelsbanken registrert hos SEBI. AD-kategori ndashI bank kan utstede bankgaranti uten forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank på vegne av en ikke-hjemmehørende overtakende aksjer eller konvertible obligasjoner fra et indisk selskap gjennom åpne tilbud om delistingexit, gitt 8: a) transaksjonen er i samsvar med Bestemmelsene i Securities and Exchange Board of India (Vesentlig Anskaffelse av Aksjer og Overtakelse) SEBI (SAST) Reglementer b) Garantien gitt av AD Category ndashI banken er dekket av en motgaranti for en bank av internasjonalt rykte. Det kan bemerkes at garantien skal være gyldig for en periode med terminskontrakt med tilbudsperioden som kreves i henhold til SEBI (SAST) regelverket. Ved innkalling av garantien er AD Kategori-I-banken pålagt å sende til hoveddirektør, Valutavdeling, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai 400001, en rapport om omstendighetene som fører til innkalling av garantien. 8.B. II Overføring av aksjeromregningsobligasjoner fra Resident til person Resident utenfor India En person bosatt i India kan overføre ved salg, aksjer konvertible obligasjoner (inkludert overføring av abonnenters aksjer), av et indisk selskap under privat arrangement til en person bosatt utenfor India, underlagt følgende sammen med priser, rapportering og andre retningslinjer gitt i vedlegg 3. a) hvor overføring av aksjer krever forhåndsgodkjenning av FIPB i henhold til gjeldende FDI-policy, forutsatt at i) den nødvendige FIPB-godkjenning er oppnådd og ii) overføring av aksje overholder retningslinjene for prisfastsetting og dokumentasjonskrav som angitt av Reserve Bank of India fra tid til annen. b) hvor SEBI (SAST) retningslinjer er tiltrukket, underlagt overholdelse av prisretningslinjer og dokumentasjonskrav som spesifisert av Indisk Reserve Bank fra tid til annen. c) hvor prisfastsettingsretningslinjene under FEMA, 1999 ikke oppfylles forutsatt at: i) den resulterende FDI er i samsvar med gjeldende FDI-retningslinjene og FEMA-forskriftene når det gjelder sektorkapsler, betingelser (for eksempel minimumskapitalisering, osv.), rapportering krav, dokumentasjon, etc. ii) Prisen for transaksjonen er i samsvar med spesifikk eksplisitt. eksisterende og relevante SEBI-regler (for eksempel IPO, bokbygging, blokkeringsavtaler, avnotering, åpent utgangstilbud, betydelig oppkjøpSEBI (SAST) og iii) CA-sertifikat om at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor er knyttet til Form FC - TRS skal arkiveres med AD banken. d) hvor investeringsselskapet er i sektoren for finansielle tjenester, forutsatt at: i). 9 Fra og med 11. oktober 2103 er kravet om NoC (er) fra de respektive regulatorregulatorene i investeringsselskapet, samt overførsels - og overføringsenhetene og arkivering av slike NOCs sammen med Form FC-TRS med AD-banken blitt fravikes fra Utenriksdepartementets perspektiv, 1999, og ingen slike NOC (er) må arkiveres sammen med skjema FC-TRS. Imidlertid må kravet om ikke-hjemmehørende investorer som fastsatt av den respektive finanssektorens regulator oppfylle kravet om riktig og nøyaktig diligence39. ii). FDI-policyen og FEMA-forskriftene med hensyn til sektorkapsler, betingelsene (som minimumskapitalisering, etc.), rapporteringskrav, dokumentasjon etc. overholdes. Merknad: Ovennevnte generelle tillatelse dekker også overføring av en person bosatt til en ikke-resident av aksjer, konvertible obligasjoner fra et indisk selskap, engasjert i en aktivitet som tidligere er dekket under regjeringsruten, men som nå faller under den automatiske ruten til reservebanken, samt overføring av aksjer av en ikke-hjemmehørende til et indisk selskap under tilbakekjøp og eller kapital reduksjonsordning av selskapet. Denne generelle tillatelsen vil imidlertid ikke være tilgjengelig for de ovennevnte transaksjonene dersom de ikke oppfyller retningslinjene for prising eller ved overføring av aksjebrev i form av gave fra en person bosatt til en ikke-bosatt ikke bosatt indisk. 8.B. III Overføring av Aksjer av Resident som krever regjeringens godkjenning Følgende forekomster av overføring av aksjer fra innbyggere til ikke-hjemmehørende ved salg eller på annen måte krever regjeringens godkjenning: (i) Overføring av aksjer i selskaper som driver virksomhet i FaForex i India - Legal . Her er RBI-sirkulær. Her er sirkulæret fra RBI som ikke nevner noe om Forex-marginfinansiering. Dette jeg gravd ut fra forumet: Jeg så så mange debatter om lovligheten av forex i India. Bare for dine opplysninger, jeg besøkte HDFC banken, og diskuterte spørsmålet wiuth lederen på Vasai (E) grenen. Hun sa etter bekreftelser fra sine eldre at noen kan handle i forex. Hun gav meg en sirkulær kopi av RBI som sier at noen kan investere opptil 25000 USD per år. Kopien av sirkulæret finnes på RBi-siden på Vennligst gjør ditt eget hjemmearbeid om dette dokumentet. Håper dette vil være nyttig for de som er interessert i trading forex. RESERVEBANKEN FOR INDIA UTENLANDSBYNDIGHETSAVDELING SENTRALKONTOR MUMBAI - 400 001 RBI 200439 AP (DIR-serien) Rundskriv nr. 64 4. februar 2004 Til alle autoriserte forhandlere i utenlandsk valuta MadamSirs, Liberalized Remittance Scheme på USD 25,000 for innbyggere som du er klar over , vi har nøye overvåket makroøkonomiske utviklingen i landet og igangsatt passende politiske endringer i tråd med det skiftende scenariet. Som et skritt mot ytterligere forenkling og liberalisering av valutaforetakene som er tilgjengelige for innbyggerne, er det besluttet at innbyggere kan fritt oppgi USD 25 000 pr. Kalenderår for ethvert formål som et skjema er formulert som beskrevet nedenfor: 2. Kvalifisering Alle bosatte personer er berettiget til å benytte anlegget under ordningen. Anlegget vil ikke være tilgjengelig for selskaper, partnerskap, HUF, Trusts, etc. 3. Formål 3.1 Dette anlegget er tilgjengelig for overføring opp til USD 25.000 per kalenderår for eventuelle nåværende eller kapitalkontraktstransaksjoner eller en kombinasjon av begge. 3.2 Under dette anlegget vil innbyggere være fri til å erverve og holde fast eiendom eller aksjer eller andre eiendeler utenfor India uten forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank. Personer vil også kunne åpne, opprettholde og holde valutakontoer med en bank utenfor India for å gjøre overføringer under ordningen uten forhåndsgodkjenning av Reserve Bank 2 2. Valutakontoen kan brukes til å gjennomføre alle transaksjoner knyttet til eller som følge av overføringer som er kvalifisert i henhold til denne ordningen. 3.3 Det er videre avklart at anlegget under ordningen er i tillegg til de som allerede er tilgjengelige for privat reise, forretningsreiser, gaveoverføringer, donasjoner, studier, medisinsk behandling mv som beskrevet i Regel III i Regnskapsreglene for gjeldende kontoer , 2000. (Vedlegg B). 3.4 Vederlagsinnretningen i henhold til ordningen er ikke tilgjengelig for følgende: i) Vederlag for ethvert formål som er spesielt forbudt under Schedule-I (som kjøp av lotterisweep-innsatser, forkortede billetter osv.) Eller noe som er begrenset i Schedule II for Foreign Exchange Management ( Gjeldende Konto Transaksjoner) Regler, 2000. (Vedlegg B). ii) Overføringer direkte eller indirekte til Bhutan, Nepal, Mauritius eller Pakistan. iii) Innbetalinger direkte eller indirekte til land som er identifisert av Financial Action Task Force (FATF) som ikke-samarbeidende land og territorier, f. eks. Cookøyene, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Filippinene og Ukraina. iv) Overføringer direkte eller indirekte til de enkeltpersoner og enheter som er identifisert som utgjør betydelig risiko for å begå terrorhandlinger, slik det er anbefalt av Reserve Banken til bankene. 4. Overføringsprosedyre Krav som skal overholdes av mottakeren 4.1 For å benytte dette anlegget, må den enkelte utpeke en filial av en AD gjennom hvilken alle overføringer under ordningen vil bli gjort. 4.2 Den person som er bosatt som søker å gjøre overføringen, skal fremlegge en søknadsskrivelse med en erklæring i formatet som angitt i vedlegg A om formålet med overføring og erklæring om at midlene tilhører mottakeren og ikke vil bli brukt til formålene som beskrevet ovenfor. 3 3 Krav som skal overholdes av autoriserte forhandlere 4.3 Mens anlegget tillates hjemmehørende, må autoriserte forhandlere sørge for at kvaKnow Your Customer Quot Guidelines er implementert med hensyn til disse kontoene. De bør også overholde reglene for bekjempelse av hvitvasking av penger mens de tillater anlegget. 4.4 Søkerne bør ha beholdt bankkontoen hos banken i minst ett år før overføringen. Hvis søkeren søker å gjøre overføringen til en ny kunde av banken, bør autoriserte forhandlere utvise omhu for åpning, drift og vedlikehold av kontoen. Videre bør AD oppnå bankoppgave for det foregående året fra søkeren for å tilfredsstille seg om kilden til midler. Hvis et slikt kontoutskrift ikke er tilgjengelig, kan du få kopi av den siste inntektsskatteordning eller retur som er innlevert av søkeren. 4.5 AD-kontoen skal sørge for at betalingen er mottatt ut av midler som tilhører den personen som ønsker å foreta overføringen, med en sjekk som er trukket på søkerens bankkonto eller ved debitering til hans konto eller ved henvendelse til betalingsbevis. 4.6 Autorisert forhandler bør attestere at beløpet ikke blir gjort direkte eller indirekte av eller til ikke-kvalifiserte foretak, og at overføringene er gjort i samsvar med instruksjonene som er inkludert heri. 5. Rapportering av transaksjonene Overføringene i henhold til denne ordningen vil bli rapportert i R-retur i normal kurs. AD-ene kan også utarbeide og beholde rekorddummy Form A2, for overføringer som overstiger USD 5000. Godkjente Forhandlere kan ordne å gi kvartalsvis informasjon om antall søkere og totalbeløp som er overført til Chief General Manager, ekstern betaling Divisjon, Utenriksdepartementet, Reserve Bank of India, Sentralkontor, Mumbai-400001. 6. Nødvendige endringer i de relevante valutamarkedet, 2000, samt de relevante varslene, utstedt under FEMA, 1999, utstedes separat. 4 4 7. Autoriserte Forhandlere kan bringe innholdet i denne sirkulæren til varsel om de berørte bestanddelene. 8. Retningslinjene i dette rundskrivet er utstedt i henhold til § 10, stk. 4 og 11, stk. 1, i lov om valutahåndtering, 1999 (42 av 1999). Med vennlig hilsen Grace Koshie Chief General Manager Her er rundskrivet fra RBI som ikke nevner noe om Forex margin finansiering. Dette jeg gravd ut fra forumet: Jeg så så mange debatter om lovligheten av forex i India. Bare for dine opplysninger, jeg besøkte HDFC banken, og diskuterte spørsmålet wiuth lederen på Vasai (E) grenen. Hun sa etter bekreftelser fra sine eldre at noen kan handle i forex. Hun gav meg en sirkulær kopi av RBI som sier at noen kan investere opptil 25000 USD per år. Kopien av sirkulæret finnes på RBi-siden på Vennligst gjør ditt eget hjemmearbeid om dette dokumentet. Håper dette vil være nyttig for de som er interessert i trading forex. RESERVEBANKEN FOR INDIA UTENLANDSBYNDIGHETSAVDELING SENTRALKONTOR MUMBAI - 400 001 RBI 200439 AP (DIR-serien) Rundskriv nr. 64 4. februar 2004 Til alle autoriserte forhandlere i utenlandsk valuta MadamSirs, Liberalized Remittance Scheme på USD 25,000 for innbyggere som du er klar over , vi har nøye overvåket makroøkonomiske utviklingen i landet og igangsatt passende politiske endringer i tråd med det skiftende scenariet. Som et skritt mot ytterligere forenkling og liberalisering av valutaforetakene som er tilgjengelige for innbyggerne, er det besluttet at innbyggere kan fritt oppgi USD 25 000 pr. Kalenderår for ethvert formål som et skjema er formulert som beskrevet nedenfor: 2. Kvalifisering Alle bosatte personer er berettiget til å benytte anlegget under ordningen. Anlegget vil ikke være tilgjengelig for selskaper, partnerskap, HUF, Trusts, etc. 3. Formål 3.1 Dette anlegget er tilgjengelig for overføring opp til USD 25.000 per kalenderår for eventuelle nåværende eller kapitalkontraktstransaksjoner eller en kombinasjon av begge. 3.2 Under dette anlegget vil innbyggere være fri til å erverve og holde fast eiendom eller aksjer eller andre eiendeler utenfor India uten forhåndsgodkjenning fra Reserve Bank. Personer vil også kunne åpne, opprettholde og holde valutakontoer med en bank utenfor India for å gjøre overføringer under ordningen uten forhåndsgodkjenning av Reserve Bank 2 2. Valutakontoen kan brukes til å gjennomføre alle transaksjoner knyttet til eller som følge av overføringer som er kvalifisert i henhold til denne ordningen. 3.3 Det er videre avklart at anlegget under ordningen er i tillegg til de som allerede er tilgjengelige for privat reise, forretningsreiser, gaveoverføringer, donasjoner, studier, medisinsk behandling mv som beskrevet i Regel III i Regnskapsreglene for gjeldende kontoer , 2000. (Vedlegg B). 3.4 Vederlagsinnretningen i henhold til ordningen er ikke tilgjengelig for følgende: i) Vederlag for ethvert formål som er spesielt forbudt under Schedule-I (som kjøp av lotterisweep-innsatser, forkortede billetter osv.) Eller noe som er begrenset i Schedule II for Foreign Exchange Management ( Gjeldende Konto Transaksjoner) Regler, 2000. (Vedlegg B). ii) Overføringer direkte eller indirekte til Bhutan, Nepal, Mauritius eller Pakistan. iii) Innbetalinger direkte eller indirekte til land som er identifisert av Financial Action Task Force (FATF) som ikke-samarbeidende land og territorier, f. eks. Cookøyene, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Filippinene og Ukraina. iv) Overføringer direkte eller indirekte til de enkeltpersoner og enheter som er identifisert som utgjør betydelig risiko for å begå terrorhandlinger, slik det er anbefalt av Reserve Banken til bankene. 4. Overføringsprosedyre Krav som skal overholdes av mottakeren 4.1 For å benytte dette anlegget, må den enkelte utpeke en filial av en AD gjennom hvilken alle overføringer under ordningen vil bli gjort. 4.2 Den person som er bosatt som søker å gjøre overføringen, skal fremlegge en søknadsskrivelse med en erklæring i formatet som angitt i vedlegg A om formålet med overføring og erklæring om at midlene tilhører mottakeren og ikke vil bli brukt til formålene som beskrevet ovenfor. 3 3 Krav som skal overholdes av autoriserte forhandlere 4.3 Mens anlegget tillates hjemmehørende, må autoriserte forhandlere sørge for at kvaKnow Your Customer Quot Guidelines er implementert med hensyn til disse kontoene. De bør også overholde reglene for bekjempelse av hvitvasking av penger mens de tillater anlegget. 4.4 Søkerne bør ha beholdt bankkontoen hos banken i minst ett år før overføringen. Hvis søkeren søker å gjøre overføringen til en ny kunde av banken, bør autoriserte forhandlere utvise omhu for åpning, drift og vedlikehold av kontoen. Videre bør AD oppnå bankoppgave for det foregående året fra søkeren for å tilfredsstille seg om kilden til midler. Hvis et slikt kontoutskrift ikke er tilgjengelig, kan du få kopi av den siste inntektsskatteordning eller retur som er innlevert av søkeren. 4.5 AD-kontoen skal sørge for at betalingen er mottatt ut av midler som tilhører den personen som ønsker å foreta overføringen, med en sjekk som er trukket på søkerens bankkonto eller ved debitering til hans konto eller ved henvendelse til betalingsbevis. 4.6 Autorisert forhandler bør attestere at beløpet ikke blir gjort direkte eller indirekte av eller til ikke-kvalifiserte foretak, og at overføringene er gjort i samsvar med instruksjonene som er inkludert heri. 5. Rapportering av transaksjonene Overføringene i henhold til denne ordningen vil bli rapportert i R-retur i normal kurs. AD-ene kan også utarbeide og beholde rekorddummy Form A2, for overføringer som overstiger USD 5000. Godkjente Forhandlere kan ordne å gi kvartalsvis informasjon om antall søkere og totalbeløp som er overført til Chief General Manager, ekstern betaling Divisjon, Utenriksdepartementet, Reserve Bank of India, Sentralkontor, Mumbai-400001. 6. Nødvendige endringer i de relevante valutamarkedet, 2000, samt de relevante varslene, utstedt under FEMA, 1999, utstedes separat. 4 4 7. Autoriserte Forhandlere kan bringe innholdet i denne sirkulæren til varsel om de berørte bestanddelene. 8. Retningslinjene i dette rundskrivet er utstedt i henhold til § 10, stk. 4 og 11, stk. 1, i lov om valutahåndtering, 1999 (42 av 1999). Med vennlig hilsen, Grace Koshie Chief General Manager noen ikke-samarbeidende land som Ukraina er de oppført av FATF Re: Forex trading i India - Legal. Her er RBI-sirkulær. Enhver lovlighetsspørsmålet gjelder for meglere som aksepterer penger fra indianere for marginalhandel, ikke til detaljhandelshandlere. Dersom restriksjonene skulle brukes til forhandlere, ville det ikke eksistere kredittkort som brukes til å finansiere forex-kontoer. Kort sagt, du kan ikke åpne et forex meglerforetak i India. Men den enkle løsningen er å fungere som Introducing Broker som kommer under Internet Marketing og juridisk. LOL RELIANCE MONEY har brukt dette smutthullet og fungerer som IB for FXCM hvis et selskap dette store kan gjøre det, hvorfor skulle du plage hva som er lovlig og hva ikke, fortsett å handle. Senest redigert av preetksgill 10. april 2010 kl 08:52. Årsak: Endre skriftstørrelse for å gjøre det mindre. Originalt skrevet av preetksgill. Et lovlig problem gjelder meglere som aksepterer penger fra indianer for marginhandel, ikke til detaljhandelshandlere. Dersom restriksjonene skulle brukes til forhandlere, ville ikke kredittkort eksistere som er rampant pleide å finansiere forex-kontoer. Kort sagt, du kan ikke åpne et forex meglerforetak i India. Men den enkle løsningen er å fungere som Introducing Broker som kommer under Internet Marketing og juridisk. LOL RELIANCE MONEY har brukt dette smutthullet og fungerer som IB for FXCM hvis et selskap dette store kan gjøre det, hvorfor skulle du plage hva som er lovlig og hva ikke, fortsett å handle. Takk, Mr. Gill. Det var en god avklaring. Denne typen innlegg vises hver måned. Samme poeng jeg ønsket å skissere i innleggene mine: Jeg ser folk her i dette forumet er mer interessert i lovlighetsproblemer enn å lære å handle for seg selv. Jeg tror å skape en egen seksjon eller et helt annet forum er nødvendig for disse gutta å fortsette å diskutere og holde seg i illusjonstjenesten forvirring om lovligheten i Forex trading i India. Min 2 paise for folk som ønsker å fortsette denne typen debatt: Finn en god advokat og legg inn en sak mot alle Forex meglere i India, ta India-styret til RBI i retten og få svarene dine i stedet for å kaste bort tiden din i argumenter i fora. Bare legg det igjen. Ikke kast bort tiden din. Ellers, hvis du vil bytte, åpne en AC med noen av de anerkjente amp pålitelige meglere i India amp begynner å jobbe. Dens høytid bør du velge hva du vil være - En advokat eller en TraderRBI letter forex-sikringsregler for eksportørerimportører Vil gi dem større operativ fleksibilitet Mumbai 27. mars: RBI har avslappet noen av restriksjonene knyttet til sikring av valutarisiko som sannsynlig eksponeringer av eksportører og importører. Dette gir dem større operativ fleksibilitet. Kontrakter booket opptil 75 prosent av den kvalifiserte grensen kan bli kansellert med eksportimportøren som har rett til tapet eller gevinsten, som RBI sa i et varsel. Den berettigede grensen for eksportører beregnes som gjennomsnittet for de tre foregående regnskapsårene 8217 (april til mars) faktisk eksportomsetning eller foregående år8217s faktiske eksportomsetning, avhengig av hvilken som helst høyere. The eligible limit in the case of importers is computed as 25 per cent of the average of the previous three financial years8217 actual import turnover or the previous year8217s actual import turnover, whichever is higher. According to the RBI notification, the contracts in excess of 75 per cent of the eligible limit 8212 the exportimport turnover of the previous year or average of the previous three years8217 turnover, whichever is higher, shall be on deliverable basis and cannot be cancelled. Further, the profit or loss in the event of the cancellations will be borne by the exporterimporter and not passed on to the customers as was mandated earlier. (This article was published on March 27, 2014) Get more of your favourite news delivered to your inbox NEVER miss any latest news we will have it delivered hot to your inbox

No comments:

Post a Comment